[Epitesz-barkacs] inverteres klima

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Május. 9., K, 15:06:52 UTC

Hi,

On Tue, May 9, 2017 at 3:44 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Te inverteres klímát használtál, annál lehet, hogy valami máshogy van.

A fizikája ugyanúgy működik... :)

> Ez eddig nincs ellentmondásban azzal, amit írtam. Az inverteres ezek
> szerint
> erre a teljesítményre szabályozott, bár nem értem, hogy egyre melegebb
> volt

kint, de a leadott teljesítménynek nem kellett változnia.

Egyrészt 2,9 kW nem tudja befűteni a házat, másrészt ennek a klímának
normál fokozaton ennyi a hőszállítása. 3,8 kW a maximum, amit a legnagyobb
ventilátor fokozaton tud, de akkor 65-70 fokos a beltéri egység
hőcserélője, ennél többet nem tud és akkor is már igen rossz a hatásfoka...
a legjobb hatásfoka akkor van, amikor 40 fok a különbség, ennél kisebb
hőlépcsőnél már kikapcsol.

Most például most 20 fokos levegőt szív be a kültéri, 16 fokos a hőcserélő
hőfoka, 18 fokos levegőt fúj ki; a beltéri 26 fokos levegőt szív be, 55
fokos a hőcserélő hőfoka és 45 fokos levegőt fúj ki; a hőlépcső 41 fok.

A COP pusztán attól függött, hogy mennyi a külső és belső hőcserélő hőfoka
közötti különbség és ez egyezik is a COP elméleti fizikájával.  :)

Bye,
Auth Gábor