[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Május. 9., K, 15:24:25 UTC

Gábor Auth wrote:

> A fizikája ugyanúgy működik... :)

Na igen, csak éppen, ha az ember mérni akar, és orrba-szájba beleszól a
szabályozó, akkor már nem lehet azt a valamit mindig megmérni, ami a cél.

> kint, de a leadott teljesítménynek nem kellett változnia.

Jó, de ha a kéró egyre kevesebb hőt kíván, mert kint melegebb lett, hogy lehet,
hogy a klíma ugyanannyit adott le? Vagy csak rövid időről van szó?

> Egyrészt 2,9 kW nem tudja befűteni a házat, másrészt ennek a klímának
> normál fokozaton ennyi a hőszállítása. 3,8 kW a maximum, amit a
> legnagyobb ventilátor fokozaton tud, de akkor 65-70 fokos a beltéri
> egység hőcserélője, ennél többet nem tud és akkor is már igen rossz a
> hatásfoka... a legjobb hatásfoka akkor van, amikor 40 fok a
> különbség, ennél kisebb hőlépcsőnél már kikapcsol.

Aha. Szóval akkor volt még kieg fűtés, és az szabályozott.

> Most például most 20 fokos levegőt szív be a kültéri, 16 fokos a
> hőcserélő hőfoka, 18 fokos levegőt fúj ki; a beltéri 26 fokos levegőt
> szív be, 55 fokos a hőcserélő hőfoka és 45 fokos levegőt fúj ki; a
> hőlépcső 41 fok.
>
> A COP pusztán attól függött, hogy mennyi a külső és belső hőcserélő
> hőfoka közötti különbség és ez egyezik is a COP elméleti fizikájával.
> :)

Ez rendben is van. Én a felvetésemben nem emlegettem a cop-ot, csak a
teljesítményt.
Az egyértelműnek tűnik számomra, hogy van a kompresszor adott fordulatonkénti
térfogatárammal (ami persze nyomásfüggő anyagáramot is jelent), és ha jó nagy a
kimenő nyomás, akkor nagy kell legyen a teljesítmény is. Ha nagy a kimenő
nyomás, akkor a kimenő hőfok is nagy, ezért a lejövő teljesítmény is nagy. A cop
ettől még lehet xar.

Még indulásnál is megfigyelhető a hőfok és a teljesímény viszonya. Bekapcsolom,
melegszik lassan a beltéri hőcserélője, nézem a wattmérőt, nő a teljesítmény.
Elér egy bizonyos hőfokot, érzékeli, elindítja a beltéri ventillátort, és leesik
a felvett teljesítmény.