[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Május. 9., K, 17:25:52 UTC

Gábor Auth wrote:

> A fizika korlátozza a csövön átvihető teljesítményt.

Ez másképp fogalmazása annak, hogy "ami a csövön kifér". :-)

> Ment volna feljebb villamos teljesítményfelvételben, csak leadott
> hőteljesítményben nem ment volna feljebb. Nem szabályzás miatt, hanem
> azért, mert a fizikai realitás korlátozza az átvihető teljesítményt.

Ezt nem írnád, ha tapasztaltad volna, amit én. Bődületes hő jött le arról, amit
kísérletileg nyáron bekapcsoltam, és 30 fokot állítottam be.

> Nem tudsz eltekinteni a COP-ról... szerves része a hőszivattyúzásnak
> a COP.

Nem eltekinteni akarok tőle, csak ebben a témában nem foglalkozom az értékével.

Na pontosítsunk.

Van egy adott tipusú neminverteres.
Az egyik szituban kint van +10 fok, bent meg +24 és beállítok 30 fokot azért,
hogy ne akarjon leállni.

A másik esetben kint van +25, bent +24, és szintén 30 fokot állítok be.

A második esetben ez a bamba klíma simán a névleges fölé terhelte magát. Az első
szituban szépen ment a szokványos 1200-1500W közötti teljesítmény-felvételével.
A leadott hő a második esetben, bár nem mértem, de annyira nagyobb volt az
elsőnél, hogy simán érzetre is bőven 3,5kW fölött volt.

Na de ha gondolod, idén nyáron kipróbálom újra, bár most már eléggé lepusztultak
ezek a klímák. Most van már légsebesség-mérőm is, és csak az kell hozzá, hogy
egy kartondobozból csináljak légterelőt, ami a kiáramló levegőt csőszerű útra
kényszeríti, így a térfogatáramot meg tudom mérni. Adatom már nincs róla. Így a
kimenő teljesítmény térfogatáram és két hőmérsékletadatból kiszámítható.
Régebben is terveztem ilyet cop mérési célból, hogy le kell-e cserélnem a régi
klímákat, de nem jutottam hozzá. Különben is először valszeg további
hőszigetelés lesz műsoron.