[Epitesz-barkacs] inverteres klima

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Május. 9., K, 17:10:11 UTC

Hi,

On Tue, May 9, 2017 at 6:43 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> De rövid idő alatt nem is megy fel a külső hőfok -5-ről +6-ra, vagy igen?

Nem, nem megy fel rövid idő alatt. Több különböző időpontban mértem. :)

> Az inverteresnél limitált valami érzékelés által. A bamba klímáknál ami a
> csövön
> kifér, max a klixon kikapcsolja a kompresszort.

A fizika korlátozza a csövön átvihető teljesítményt.

> Pontosan, növekvő villamos teljesítmény. Mint írtam, ment volna 2kW-nál
> följebb
> is, és dőlt a hő róla, ha nem kapcsolom ki. Ha nem kapcsoltam volna ki, a
> kompresszor túlmelegszik, és kikapcsol a klixon.

Ment volna feljebb villamos teljesítményfelvételben, csak leadott
hőteljesítményben nem ment volna feljebb. Nem szabályzás miatt, hanem
azért, mert a fizikai realitás korlátozza az átvihető teljesítményt.

Ha kint is meleg van, akkor lehet aránylag kicsi a hőfokkülönbség. A copról
> most
> ne is beszéljünk.

Nem tudsz eltekinteni a COP-ról... szerves része a hőszivattyúzásnak a COP.

Különben látom, hogy ezügyben nem tudlak meggyőzni, de figyelembe tudom
> venni,
> hogy csak inverteressel foglalkoztál. A neminverteres simán túlterhelhető,
> ha
> nincs benne megfelelő védelem.

Mérd ki egzakt módon a leadott hőmennyiséget... ne a kifújt levegő
hőfokából próbálj saccolni, hanem pontosan mérd meg a beszívott-kifújt
levegő hőfok különbségét és a térfogatáramot. :)

Bye,
Auth Gábor