[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Május. 9., K, 16:43:14 UTC

Gábor Auth wrote:

> Rövid időről van szó, egy-két óra alatt nem tudja felfűteni 30 fokra
> 23 fokról a házat... :)

De rövid idő alatt nem is megy fel a külső hőfok -5-ről +6-ra, vagy igen?

> Ezt értem, csak a leadott hőteljesítmény maximuma limitált, a COP
> viszont nem lineárisan romlik, ahogy növekszik a
> hőmérséklet-különbség a beltéri és a kültéri hőcserélő között.

Az inverteresnél limitált valami érzékelés által. A bamba klímáknál ami a csövön
kifér, max a klixon kikapcsolja a kompresszort.

> Nem lehet akármekkora, beleszól a fizika: amint növekszik a
> hőmérséklet-különbség, úgy csökken a hőszivattyúzás hatásfoka és úgy
> csökken az átvihető hőteljesítmény, amit növekvő mechanikai és ezáltal
> növekvő villamos teljesítménnyel kompenzál a klíma egészen addig,
> amíg el nem éri a korlátait.

Pontosan, növekvő villamos teljesítmény. Mint írtam, ment volna 2kW-nál följebb
is, és dőlt a hő róla, ha nem kapcsolom ki. Ha nem kapcsoltam volna ki, a
kompresszor túlmelegszik, és kikapcsol a klixon.

Inverteresnél meg leszabályoz az inverter valami mért paraméter alapján, szóval
ott más az ábra.

> Nagyjából akkora lesz a kimenő teljesítménye, amennyi a névleges
> teljesítménye. Hiába nagy a kimenő nyomás, ha nem tud nagyobb lenni a
> térfogatáram se a gázkeveréknél, se a levegő nem tudja elvinni a
> hőcserélőnél és hiába van nagy térfogatáram, ha az rossz hatásfokkal
> tud hőt szállítani, be fog állni egy egyensúlyi állapot, aminél rossz
> a COP, magas a hőfokkülönbség, nem fűt jobban de többet fogyaszt.

Ha kint is meleg van, akkor lehet aránylag kicsi a hőfokkülönbség. A copról most
ne is beszéljünk.

Különben látom, hogy ezügyben nem tudlak meggyőzni, de figyelembe tudom venni,
hogy csak inverteressel foglalkoztál. A neminverteres simán túlterhelhető, ha
nincs benne megfelelő védelem.