[Epitesz-barkacs] maró

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Május. 24., Sze, 21:15:02 UTC

Hofferek Attila wrote:
> [...]

Végülis vékony flexkoronggal meg lehet azt élezni, csak nagyon óvatosan kell
ráközelíteni.

Én úgy szoktam, pl menetfúrót is, hogy bal kézben a flex, felfelé a korong,
mármint függőleges tengellyel kb, ekkor a szikrák elfelé mennek tőlem. Jobb
kézzel rettentő figyelemmel és erős szemüveggel az élnél a bemarásból lehet
elköszörülni. Ha megcsúszik kicsit felfelé, simán végleg kicsinálja az élt.

Ezzel is lehet, max messze nem lesz olyan precíz meg szép, mint a maróval.
Mellesleg bizonyos vídiatárcsák képesek oldalirányban is forgácsolni, szóval
csak a két szélét kéne bevágni így, esetleg még pár vágás, de nem kell vésővel
bajlódni.

Vissza a maróhoz: A gép teljesítményét (fordulatszámát) növelni tudod úgy, hogy
valami trafó szekunder feszét sorbakötöd a hálózattal. Egy korlát van csak: a
kommutátor körtűz. Szoktam nagynéha 260V-ig is felmenni egy 230-ra készült
gépnél (2kW körüli körfűrész).