[Epitesz-barkacs] Hővisszanyerő szellőztető ötlet

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2017. Nov. 21., K, 18:12:25 UTC

Ahogy néztem a forgódobos rendszerűeket, a dob talán egy arasz vastag
lehet, ez itt a cső hossza. A két oldala "hálóval" fedett és közte megpakolták
fémforgáccsal. Az átmérője jóval nagyobb, mint a levegőt vezető csöveké.
Folyamatosan nyomják át rajta az elszívott és a befújt levegőt, a két csőpár
az átmérőn egymással szamben van (180 fokkal arrébb).
Nem tudom mekkora lehet a dob fordulatszáma, de a mérete és a forgács
miatti kiegyensúlyozatlansága okán nem lehet túl magas - meg hát csöndben
is kell maradjon.

A kavicsos megoldásnál egy csőben gondolkodnék és csak a ventilátorok
fújűsi irányát változtatnám, meg a belső oldalonkéne egy váltócsappantyú,
hogy a befúvó vagy az elszívó cső irányában áramolhasson. Pár percnél
nem nagyobb irányváltási időköz esetén nem hiszem, hogy a szakaszos
befúás ill. elszívás problémát okozna. Annyira nem hermetikusak az
épületek, nem fognak felfúvódni :-)

Gábor