[Epitesz-barkacs] Hővisszanyerő szellőztető ötlet

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Nov. 22., Sze, 22:16:30 UTC

Hi,

On Wed, Nov 22, 2017 at 10:46 PM Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com> wrote:

> Ha a cső térfogata 100liter, és 100m3/h a légcsere, és 3 másodpercenként
> váltogatsz, akkor két váltás között csak 83l levegő megy át, ami ugye nem
> megy át, ugyanazt pofozod oda-vissza. És nem is számoltam, hogy kell idő
> hogy megforduljon az áramlás.

Ja, így értem... nyilván nem 3 másodpercenként kell váltani az irányon.

A folyami kavics hőkapacitása 0,8 kJ/kgK. 100 liter levegőhöz tartozik ~100
liternyi kő, ha nagyjából gömb alakúak, az ~250 kg kavics, az ~200 kJ/K,
egy köbméter levegő hőkapacitása 1,3 kJ/kgK körül van. Ha feltételezem,
hogy benn 20, kinn -20°C van, akkor ahhoz, hogy egy fokot emelkedjen a
kavicsok hőfoka, ahhoz ~4 köbméter levegő át kell menjen, szóval ha két
köbméterenként fordítok irányt, akkor is hússzor annyi megy át, mint
amennyi épp benn tud lenni és ekkor több mint egy percet megy a levegő az
egyik irányban.

Bye,
Auth Gábor