[Epitesz-barkacs] bojler

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Okt. 8., V, 13:21:40 UTC

Gábor Auth wrote:

> Ha nem fűtöd fel 90 fokra, hanem 45 fokra állítod, akkor meglepően
> kevés vízkő keletkezik keményebb víznél is... :)

Cserébe esélyes, hogy elszaporodnak a legionella bacik vagy mik. Valamit
olvastam ezügyben valahol régen. Az maradt meg a fejemben, hogy 60 fokra kell
minimum felfűteni, akkor nincs gond.

> Ha horganyzott vagy a csőhálózat, akkor valószínűleg már rég megette
> az anódot és talán a fűtőbetétbe vagy a tartályba is belekóstolt az
> elektrokémiai korrózió...

Szerintem nem a csőhálózat miatt fogy az az anód. Arrafelé igen szerény áram tud
csak kialakulni. Az edény belső felületét védi.