[Epitesz-barkacs] Gáz vagy villany?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Okt. 12., Cs, 09:04:26 UTC

Cser Tamas wrote:

> ne haragudj, de Te honnan a faxból vagy biztos abban, hogy nálam
> milyen "menetrend uralkodik"?

Valami nem kóser az egészben, és ezen vitatkozni is kár.
Ha jól van hőszigetelve a szerkezet, és írtad, hogy jól van, jó vastag anyaggal,
akkor nem kellene egyáltalán kikapcsolni, hacsaknem elmentek huzamosabb ideig
otthonról.

A hűlés azért számottevő, mert mint írtad, a fűtőtest a tartály felső harmadában
van, ezért aztán, ha lassan is, de a felül felmelegedett víz a falon kilépőnél
jóval nagyobb hőárammal megy lefelé az alsó kétharmad felé.

Ha állandóan be lenne kapcsolva, lehet, hogy szépen lassan az egész víztömeg
felmelegedne, ha nem lenne használva. A lényeg, hogy semmi megtakarítás nincs a
kapcsolgatásból, szóval nem kéne csinálni.

Ki is lehet számítani, hogy ha tényleg valami 10+ centis járulékos
hőszigeteléssel láttad el a szerkezetet, akkor valami pár wattos veszteség jönne
létre, az meg tényleg bakfity.

Eredeti kiépítésben valszeg úgy működött, hogy a hőszivattyú alapvetően
előállított valamekkora hőfokot, de nem elegendőt, így a fűtőbetét állította elő
a hmv kívánt hőfokát. De jóval kevesebb árammal, mert a hőszivattyú az alsó
harmadot azért a szükséges hőfok közelébe melegítette. Szóval a fűtőbetét nem
azért van benne szerintem, hogy ha nem működne a hőszivattyú, még legyen
melegvíz.

Ugyanígy próbáltam egyszer egy olyan rendszert ismerősnél kialakítani, hogy van
a cirkó, ami hmv-t is előállít, de az xar használat közben. A cirkóból a hmv a
bojlert töltötte a hideg oldalon, a bojler meg csak mintegy befejezte a
beállított hőfokra fűtést jelentéktelen áramfelhasználással.
Ott bukott meg a projekt, hogy nemtom, hol volt elkúrva, de nem volt elegendő a
melegvízáram. Totál kinyitva is csak pisilt, és nem jöttem rá, hol volt a hiba.
Túl nagy volt összességében az áramlással szembeni ellenállás. Már a bejövet is
szar volt, mert bármelyik hidegvízcsap kinyitásakor is az általam itthon
megszokottnak a töredéke jött csak. Végül maradt a direkt villanybojler.