[Epitesz-barkacs] Gáz vagy villany?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2017. Okt. 12., Cs, 06:44:17 UTC

Kormos Imre <imre.kormos at gmail.com> írta, 2017. 10. 12.:
> [...]
> Eredetileg azt írtad, hogy nem kell veszteséggel számolni, mert majd csak
> akkor fűtöd be, amikor kell a melegvíz. Ebben 2 hiba is van:
> 1.Amit Ed írt, hogy akkor minden nap előre 3-4 órával tudnod kell, hogy
> mikor kell majd víz - ez nem normális emberi működés. Ha elmegyünk 3-7
> napra, én is kikapcsolom a bojlert, de nem naponta!
> 2.Akkor nem kell veszteséggel számolni, ha minden nap 3-4 órával a
> használat
> előtt azt is pontosan tudod, hogy mennyi melegvízre van szükséged, hisz az
> el nem használt melegvíz le fog hűlni a következő felhasználás előtt - ez

ne haragudj, de Te honnan a faxból vagy biztos abban, hogy nálam milyen
"menetrend uralkodik"?

nekem 3kW-os fűtőbetétem van a villanybojlerben, és deltaT 40 -14 = 26 fok
felfűtés, ha hazaérek, és fürdés előtti még teszek-veszek, az kb 1,5 óra, addig
felmelegszik,   és ha 100 liternél többet melegvizet eresztenék a
kádba, akkor meg
a kád szegélyén majdnem túlcsurog, ha nyakig merülök a meleg vízbe,
szóval ezek "kitapasztalódtak"

ha meg napközben pl. otthon vagyok, és sötétedésig pl. kapirgálok az udvaron,
akkor is tudom, hogy kb mikor fogok este fürödni

ha meg sok víz kell, akkor persze 12órát van készenlétben áram alatt,
de akkor sem vagyok kiszolgáltatva egy "ELMÜ vezérelt"szerkezetnek

ha meg konyhai csipi-csupi melegvíz kell, akkor 5,5kW-os átfolyós vízmelegítő
is megteszi, tehát akkor ott "nem tárolok potyára meleg vizet"