[Epitesz-barkacs] Gáz vagy villany?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2017. Okt. 12., Cs, 10:39:25 UTC

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2017. 10. 12.:

> Jó, az utántöltés más tészta, az nem lehet zárt. :-) Na de az már gáz, ha a
> hűtőt folyton utántölteni kell, nemde?
> Ez még a csinár, amit olyan sokszor emlegettél?

majdnem, Lehel-Bosch, szóval régi fajta valamikor  R12 vagy R22 fajtájúak
ezekben ásványolajos hűtőfolyadékkal jártak,

most R600+R290 keveréket kap, ez is ásványolajosan mehet,

> Azért vannak ám közegek, amiknek akkora a nyomása, hogy a gumitömlő nem
> evidens,
> hogy bírja. Meg van, ami simán oldja a gumit.

ez a keverék valójában a háztartási büdösPB gáz, PBgázos tömlő
bírja a PBgázt, akár 20bart is bírná atömlő, de töredéknyomás kell neki

a szívó oldalon 1,05bar -->> ekkor lesz a kompresszora 98Wattos
1,1bar mellett 110Wattos, 0,95 - 1baron 80-85Watt amikor a nyomó oldalon
hőcserélője hűt

ha a kompresszor kikapcsol, és a szívó oldal + a nyomó oldal kiegyenlíti egymást
akkor lesz 2,1bar -->> szóval a nyomó oldal bekapcsolt kompresszornál 4,2bar
szóval majdnem "játékszer nyomás"

a légféktömlő bilincs az igazi, a PBgázosok használnak AWAB-ot a
300mbar nyomásnál
az 2,1 barnál az AWAB bilincsnél gázszökést tapasztaltam

> És ezt helyettesítetted gumitömlővel?

majd ezután lesz, oda is  néhány db légféktömlőbilincs lesz  felrakva

> Nekem is volt ilyen bajom az egyik klímával. Megoldás: lágyforrasztás volt.
>
> Ráidomítottam egy vékony rézlemezt, miután minden elő volt ónozva, és
> rátekertem
> egy rézhuzalt (szintén csupasz), és az egészet felmelegítve beónoztam.
>
> A klíma persze mégis egy év után elhalálozott, mert nem vákuumoztam eszköz
> hijján, valszeg bekerült nemkívánatos anyag, és zárlatossá vált a
> kompresszor  motorja.
>
> Ez sajnos nálad is megeshet, ha nem vákuumozol feltöltés előtt. A gumitömlőt

egyszer levákumozom, amikor kell, azt nem hagyom ki