[Epitesz-barkacs] szilárdtest relé

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2018. Dec. 11., K, 07:31:27 UTC

SZiasztok!

Van egy karácsonyi LED sor a kertben, ami 5V-os telefon töltőről megy.
Távkapcsoló vezérli, aminek szilárdtest relé a kimenete.
A kapcsoló félvezetőnek van annyi szivárgó árama, hogy multiméterrel 90V
mérhető rajta, kikapcsolt állapotban. EZ pont elég ahhoz, hogy az 5V-os
kapcsitáp bemenetén feltöltődjön a kondenzátor és egy pillanatra elinduljon
a táp. Kb. 10 másodperces periódussal felvillan a LED-sor, kikapcsolt
állapotban is.
Tudom, hogy ilyenkor kell rá némi előterhelés, ha próbaként rátettem egy
rádiónak a tápját, azonnal nullára leszívta a relé kimeneti feszültségét és
meg is szűnt a villogás. Rágyógyítottam egy 470 nanós X2-es kondit, ettől a
felvillanások periódusideje kb. 1 percre nőtt, de nem szűnt meg teljesen.
Merjem ezt simán 1 mikrósra cserélni, vagy mi ilyenkor a bevált megoldás?

Köszi

Gábor
http://jokaja.hu