[Epitesz-barkacs] szilárdtest relé

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2018. Dec. 11., K, 08:54:07 UTC

Hi,

On Tue, Dec 11, 2018 at 8:31 AM <szepygab at gmail.com> wrote:

> Tudom, hogy ilyenkor kell rá némi előterhelés, ha próbaként rátettem egy
> rádiónak a tápját, azonnal nullára leszívta a relé kimeneti feszültségét
> és
> meg is szűnt a villogás. Rágyógyítottam egy 470 nanós X2-es kondit, ettől
> felvillanások periódusideje kb. 1 percre nőtt, de nem szűnt meg teljesen.
> Merjem ezt simán 1 mikrósra cserélni, vagy mi ilyenkor a bevált megoldás?

Szerintem tegyél rá egy LED-et megfelelő előtét ellenállással, úgy
méretezve, hogy bekapcsolt állapotban üzemszerű áram folyjon át rajta,
kikapcsolt állapotban meg lehúzza annyira az SSR szivárgó áramát, hogy ne
menjen nagyon fel az üresjárati feszültség.

A kondenzátor előbb-utóbb fel fog töltődni, neked fogyasztó is kell, ami
elnyeli az SSR szivárgását.

Bye,
Auth Gábor