[Epitesz-barkacs] Lábazati alagsor oldalfal vízszigetelés kérdés

Acs Gabor levlista at e8e.eu
2018. Jún. 13., Sze, 15:40:41 UTC

Szia!

Én biztosan raknék fel hőszigetelést is, de csak annyit, hogy a végén
azért a lábazat fölötti fal még mindig kijjebb legyen, a rá verődő
csapadék le tudjon csöpögni.

A vízszigetelő anyag tekintetében elmennék pár hivatásos vízszigetelő
céghez, pl. az Euroszig és a Méhes Renoszig mindkettő nagyon készséges,
el fogják mondani, mi most  a legjobb technológia.

Van pl. az a púpos szigetelő lemez, sanszos hogy azt ajánlanák, és kell
hozzá a rendszer többi része is.

Ami még eszembe jutott, a kenhető szigetelések, azzal kapcsolatban az
Aquaseal-t érdemes megkeresni, ők is segítőkészek.

Azt azért át kell gondolni, hogy nem csak kintről befelé tud szigetelni,
hanem fordított irányban is, jöhet-e kifelé a fal túloldaláról pára,
vagy lentről a fal alatti részből fel a falba, ami aztán a szigetelő
anyag alatt kicsapódik, ott rohaszt és penészesít mindent. Így lehet,
hogy valami membrán tulajdonságú, egyik irányban áteresztő anyag kell,
de ezt én nem tudom megítélni.

Ami még sokat tud segíteni, ha a szigetelés után csinálsz oda egy kis
járdát. A járda alatt is lehet hő és vízszigetelés, mindkettő használna!
Na meg a fal felső részén a tetőnél ereszcsatorna, ha még nem lenne...
Netán folyóka olyan helyekre, vagy drain csövek, ahol vélhetően folyik,
vagy áramlik valami víz.

Gábor