[Epitesz-barkacs] Füvesítéshez tömörítő henger készítése

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2019. Aug. 7., Sze, 09:13:20 UTC

Sziasztok!
Szia Zsolt!

Javaslom, hogy 200 mm-es csövet, vagy vastagabbat vegyél!
Nem számoltam utána, de érzés szerint ennek lesz akkora súlya betonnal
kiöntve, amekkora elég a tömörítéshez.
Persze az első időben nem szabad rámenni amikor sáros. 1 év alatt meg amúgy
is tömörödik majd, ha a vakondokok nem állnak neki újra fellazítani.

Igaz, gyerekkoromban láttam kb 40-50 cm átmérőjű hengert amit tömörítésre
használtak.

Téglát ne tegyél bele, mert a tégla könnyebb, mint a sóder. Ráadásul a
beton és a tégla nem köt össze tökéletesen, vagyis idővel szét fog fagyni.

A hengerbe úgyis kell tenned egy tengelyt, aminek segítségével húzni fogod.
1 m hosszú hengernél átmenő hengeres vasat javaslok, vagy vízvezeték csövet.
Erre tengelyre és a húzó karra rögzítheted a nehezéket tartó szerkezetet.

A fűmag kiszórása után szoktak tömöríteni.
Azután meg öntözni, naponta.

A talicskás módszer rettenetesen hosszú ideig tart. Kivéve, ha csak 1-2
négyzetméter a terület.
Erről lebeszéllek.

Üdv. Tibi

Horváth Zsolt <hozso_001 at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. aug. 7.,