[Epitesz-barkacs] Füvesítéshez tömörítő henger készítése

Horváth Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2019. Aug. 7., Sze, 08:13:08 UTC

  Úgy döntöttem, megpróbálom a kertet befüvesíteni... felkapálom (kézi kapával), kihúzkodom a giz-gazt gyökerestől, aztán bele a fűmag. A végén viszont le kellene döngölni, hogy összetömörödjön annyira a föld, hogy rá tudjak menni majd fűnyíróval.
  Nos, a henger elkészítéséhez kellene néhány tanács...

  Szerzek (veszek) egy - mondjuk - 1 méter hosszú műanyag csövet és kiöntöm betonnal. Arra meg kell egy húzókar. Kérdés: nagy hülyeség sóderkavics helyett tégladarabokat használni a betonhoz? Téglám van egy nagy hegynyi...

  A másik, hogy nem tudom, mekkora nyomás érhető el ezzel a módszerrel, illetve hogy mekkora nyomás kellene a hatékony tömörítéshez. Sejtésem szerint az elérhető nyomás nem túl jelentős. Ezért arra gondoltam - nem röhögni!!! :D - hogy készítenék egy tartószerkezetet a hengerhez, amibe aztán külön lehetne téglát rakni. Ezzel meg lehetne növelni a nyomóerőt. Akkor két körben tömöríteném a földet. Első körben téglák nélkül, aztán pakolnék rá több súlyt...

  Ja, egy sokkal-sokkal egyszerűbb és talán hatékonyabb megoldás: a talicskámat megpakolom téglával és azzal végigszáguldok párszor a tömörítendő felületen. Mivel a kereke kicsi, az elérhető talajnyomás valószínűleg nagyobb, mint a hengeres módinál. Viszont ez meg nem fogja egy szintbe hozni a föld felszínét. :-/
  Esetleg  először hengerelés, utána pedig "talicskázás"?

   Horváth Zsolt