[Epitesz-barkacs] Füvesítéshez tömörítő henger készítése

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2019. Aug. 7., Sze, 10:03:53 UTC

Szia Zsolt!

Horváth Zsolt <hozso_001 at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. aug. 7.,
Sze, 11:38):

>   Szia Tibor!
>
>   "Persze az első időben nem szabad rámenni amikor sáros."
>   Itt mire gondolsz?

Öntözöd is és az eső is eshet. fél - egy év, mire magától annyira
tömörödik, hogy a lábaddal nem szeded fel a sarat.
Ez az idő csökken, ha a fű gyökere eléggé megköti a földet.

> Mármint mivel nem lehet rámenni és mitől lesz sáros?

A víztől, amit az égből kap, illetve, amivel öntözöd a füvet.
5-10 cm-es méretig gyakran kell öntözni.
Később már ritkábban, mert lemennek a gyökerek mélyebbre, mint a fiatal fű
esetében.

Én úgy gondoltam, hogy felkapálom, kigyomlálom, gereblyével elsimítom.
> Utána bele a fűmag, megint gereblyézés, aztán tömörítés. Végül öntözés.
> Naponta. (Kb. így olvastam a fűmag csomagolásán a javaslatot.) Azt írja még
> a csomagolás, hogy először majd akkor lehet "nekimenni fűnyíróval", ha már
> 10-12 cm-re megnőtt. Az - én nem tudom - 3-4 hét?

Lehet 6-8 is.
Időjárás függvénye. A vizet tudod szabályozni, a meleget nem.

Egyébként április - májusban és szeptemberben szoktak füvesíteni.

  "1 év alatt meg amúgy is tömörödik majd, ha a vakondokok nem állnak neki
> újra fellazítani."
>
>   Hja, a vakondokok... egyelőre tényleg nem csináltam velük semmit. Az
> udvarban még mindig garázdálkodnak. A kertben nem tudom, hogy mi a helyzet,
> régebben volt ott is friss túrás, de mostanában mintha nem lenne. Lehet,
> hogy a kertből jöttek be az udvarba. De persze bármikor jöhetnek újabbak.
> :-/

Ha öntözni kezdesz, azonnal megjelennek.
Jó orruk van, kiszagolják a gilisztákat.

1-2 évben kísérleteztem, hogy nyaraló kertjébe a fűnyíróval nyírt fű-gaz
keverék közé néhány paradicsom palántát ültettem és megöntöztem 1-2 liter
vízzel.
A vakond 1-2 napon belül ott volt és némelyiket kitúrta.

Üdv. Tibi