[Epitesz-barkacs] Fatüzelés fenyővel

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2019. Aug. 8., Cs, 13:25:09 UTC

Sziasztok!

Dukai Zoltan <dzoltan.listak at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. aug. 8.,
Cs, 13:53):

> Nalunk befeketedik a fenyotol a kandallo samot betetje.
> Keverni en ugy szoktam, hogy fenyovel felfutom a kandallot, utana
> kemenyfaval megrakom. Ettol szepen kitisztul a kandallo es az uveg is.
> Diohej is nagyon jo erre. Nagy hofokon eg, keves levegovel.

Erről az jutott eszembe, hogy néhány évvel ezelőtt elmagyarázták hogyan
kell megfelelően
befűteni kemencébe.

Amikor az ember berakja a fát a kemencébe és meggyújtja, az elején kormos
lesz a kemence belseje.
3-4 órai tüzelés után eltűnik a feketeség, és előtűnik a kemence belsejének
az eredeti színe.
Ez jelzi, hogy elég magas a hőmérséklet a kemencében.

Az ennyire befűtött kemencében 4-5 óra hosszt lehet sütni és ekkor is még
100 Celsius fölötti a belső hőmérséklet.

Üdv. Tibi