[Epitesz-barkacs] Épület energetika régi házban

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Dec. 5., Cs, 21:07:52 UTC

Pataki István wrote:
> Ez a "80 W/m2-nél többet nem tudsz leadni vele" honnan jön?

Szerintem ez nem igaz. Ez 0,8W/dm2, ami azt jelenti, hogy a fal felületi
hőmérséklete a levegőéjez képest 8 fokkal több kb. Lehet, hogy van egy ilyen
korlát, hogy milyen lehet (előírás, engedélyezett...) egy falfelület
hőmérséklete. Ugyanígy megfogható, nekidőlhető pl egy cserépkályha, ami akár
közel 100 fokos is lehet, ami 80 fokkal melegebb kb a levegőnél, ekkor kb
8W/dm2, azaz 800W/m2 a felületi hőáramsűrűség.

Na de valszeg nem is kell több a fentinél, mert ha pl egy 40 méter kerületű
házat nézünk (belülről annyi), és az egyszerűség kedvéért 3 méter magas, az 120
m2 fűtőfelület nagyságrendileg. 80x120=9600W, szerintem közel se kell ennyi a
hőntartáshoz.

Valamint, ha túl meleg a fal, akkor kifelé is vehemensebben áramlik a hő ugye.
Biztos jó dolog a falfűtés, de én annak volnék inkább a híve, hogy a
hőszigetelés révén a fal belső felületi hőmérséklete alig térjen el a
levegőétől. Ekkor megy a legkevesebb hő a falon át ki a szabadba.

Valamint: falhűtéssel nyáron nem lehet operálni, nem tud párát kivonni.