[Epitesz-barkacs] klima telepites

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Dec. 8., V, 13:49:33 UTC

Még egy lehetőség eszembe jutott:
Felrakni, és a táplálását rejtett módon megoldani, és kilógatni belőle egy
vezetéket, hogy úgy nézzen ki, hogy ha majd a helyszínre vezetik a tápot, akkor
lesz bekötve. "Még nem jöttek a szerelők befejezni a munkát..." :-)

Ha eltelik fél-egy év, szerintem akkor már le lehet szedni ezt a nem szép módit,
mert akkor már szerintem feledésbe merül az egész.

Környezetvédelem: szerintem rossz a felfogás. Úgy kellene hozzáállni az
egészhez, hogy amennyi környezetre veszélyes gázt legyártottak, az bármi
úton-módon előbb-utóbb kikerül a környezetbe. Ha visszagyűjti valami szakember,
az valahova kerül, másik klímába, mittudomén, az örökkévalóságig biztos nem
tárolják. Hacsaknem van valami kémiai eljárás, amivel le lehet bontani
ártalmatlan anyagra, de gyanús, hogy ilyet sehol senki nem tesz. Vagy tévedek?
Ha félnek ettől az anyagféleségtől, csak úgy lehet védekezni, hogy nem kell
legyártani. Lehet CO2-ből is klímát csinálni, csak talán nem járatos.

Olyan, mint a higany. Előállítanak valahány tonnát a bányászott anyagokból, az
egészen biztosan nem marad meg tartályokban ezerévekig, tehát kikerül a
környezetbe, ott aztán valami reakció folytán vissza is alakulhat olyan
vegyületté, amilyenből bányászták.

A fával is ez a helyzet. Az a famennyiség tekinthető CO2 tárolónak, ami az
erdőben van, és amennyit kihordtak és bútrot meg efféléket csináltak belőle, de
az utóbbi csak annyit számít, amennyi folyamatosan van a lakásokban, emberi
környezetben. Nincs olyan bútordarab, ami 10ezer évig fennmaradna, tutira el
lesz égetve, ki lesz dobva, el fog bomlani... A bolygón lévő faállomány jó
esetben valamennyit gyarapszik, de nagyságrendileg nem tud változni, tehát nem
tud bizonyos mennyiségnél több CO2-t tárolni. Esetleg eltemetődik valamennyi, de
ez nagyon szerény.