[Epitesz-barkacs] FÉG bojler javítás

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2019. Jan. 7., H, 13:03:23 UTC

Sziasztok!

Még mielőtt valaki a foszforsavat, vagy a különféle gyártmányú vízkőoldókat
javasolná:

Ilyen téli időben, amikor nem célszerű napokat rászánni és addig hideg
vízzel mosakodni, én a hőcserélőbe, azt leszerelve,
csak sósavat öntenék. Abból is a töményebbet, mert láttam már 10%-ost is.

A tömény sósavval, azt óránként néhányszor megmozgatva 20 Celsiusos
környezetben is rá kell szánni 2 órát.
Hidegben a sósav is lassabban dolgozik, de a reakció hőt is termel, nem
csak széndioxidot.
Esetleg többször cserélni kell a sósavat, szükség szerint.
Ha már nem tapasztalsz gázképződést és a hőcserélőből kiöntött sav nem
(nagyon) zavaros, akkor van készen.

Az elején eléggé intenzív a gázképződés, a tapasztalatom szerint.
Emiatt sem érdemes az egyik végét ledugózni, mert a gáz a másik irányba
kinyomhatja a sav nagy részét.

Csak szabadben kezdd el a savat beleönteni és csak lassan, hogy ne
föcsköljön szembe a gáz által visszanyomott sav.
Védőszemüveg és kesztyű, valamint olyan ruha, amiért nem kár, erősen
ajánlott.

Üdv. Tibi