[Epitesz-barkacs] Fa időjárásállóvá tétele

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Júl. 9., K, 13:20:02 UTC

Horváth Zsolt wrote:

>   A műanyagot nem tudom hegeszteni, alakítani.

Ha pvc-ben gondolkodnál, azt nem is kell hegeszteni, nagyszerűen lehet
ragasztani. Azaz végülis az majdnem olyan, mint a hegesztés. PVC oldat a
megfelelő helyekre, mintha varrat lenne, és ugyanaz az anyag lesz mindenütt,
miután kipárolgott belőle a tertrahidrofurán. Én már nem egyszer használtam,
nagyon szuperül lehet vele dolgozni. Nagyobb rések kitöltése se gond, és lehet
ismételni, újabb rétegeket, csíkokat felrakni....

Ha sík lapokból indulsz ki, akkor valami olyan biztos kell, ami a lemezek belső
nyomását felveszi, szóval valami merevítés, külső tartó, ez akár fából is lehet.
De az is megoldás lehet, hogy táblalemezt nagy körré hajlítasz, akkor önmagában
nyomásálló lesz, csak a sík aljalemez alá kell sík, kemény felület.

Na persze, ha napkollektor, és előfordulhat akár 100 fok körüli víz is, akkor
inkább fémtartály kéne. Ugyanaz az ábra, sík lemezeknél kell ellentartás,
merevítés (ha nem rohadt vastag lemezzel van dolgunk), illetve azt is körbe
lehet hajlítani talán kézi erővel is, ha nem nagyon vastag. Hegeszteni inkább
huzalossal, mint kézi elektródával, az csaknem biztos, hogy nem fog sikerülni
tömítettre. A huzalosnál folyamatosan lehet látni a varratot, nem takarja el az
ömledék.