[Epitesz-barkacs] Házi, barkácshegesztés határai

Orbán Mihály minyu at freemail.hu
2019. Júl. 9., K, 22:25:22 UTC

Két hagyományos trafóm van. Az egyik egy gyári Hetra 80/100-as, a másik egy marhatelepi vájú melegítő trafó elektromos targonca ellenállással szabályozva. A Hetra viszonylag könnyű, de kis teljesítményű, a magam által gyártotthoz két ember az ideáli, ha emelni kell, viszont bármilyen vastag, vashoz jó, akár vágni is. Évek óta nem használom őket. Kb 5 éve vettem egy inverteres kombinált masinát, ami postával együtt 103 ezer forint volt. 200A azt hiszem a teljesítménye normál inverteres üzemmüódban. Ezen kívül awi módra, vamint plazma vágásra képes.  A következő videó 2. készülékéről van szó. https://www.youtube.com/watch?v=C07NMH5151A   Erről a kütyüről kiderült, hogy bevont elektródával nem nagyon kell hegeszteni vele, mert mikor használtam, azt hittem, elfelejtettem hegeszteni. Sehogy sem sikerült normális varratot képeznem. AWI-ra, ill. plazmavágásra azonban kitűnő, így megmaradt. Na hát hegeszteni általában az ember bevont elektródával szokott, na meg a masina CO-ra sem volt képes, ezért pár évre rá vettem egy másik kombinálta, ami hagyományos inverteres hegesztésre, co-ra és szintén AWI-ra képes. Na ekkor tért vissza az önbizalmam. Innetől kezdve ezzel a géppel lazán hegesztettem gyönyörű és jól tartó varratokat. Ez a gép, ha minden igaz: https://www.zakanyszerszamhaz.hu/termek=14127_Hyundai-MIG-200-fogyolelektrodas-inverteres-co-hegeszto

Szerintem házi barkácsra kitűnőek. Jómagam vasvázas épületeket is hegesztettem velük, de utánfutó alváz, vagy éppen hazi daru 8 méteres gémmel is kikerült a kezem alól a segítségükkel.

Üdv: Misi