[Epitesz-barkacs] Házi, barkácshegesztés határai

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Júl. 9., K, 13:30:39 UTC

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Ez jó kérdés, én is most gondolkodom hegesztő vásárlásán, az IWELD....

Nekem két kis inverterkém van, az egyik mindössze 80A-es, de rengeteget
dogloztam vele külsős melókat. Régen vettem a Metro áruházban valami 40+eFt-ért.
Nemrég viszont vettem egy csaknem pontosan ugyanekkora méretűt valami noname
reklám alapján, mert huszonezerért kínálták, és 250A-esnek volt írva. Ezt nem
hittem el, de az ára miatt gondoltam, hogy megnézem. Meg is jött, meg is mértem,
tud 140...145A-t, egész jó kis masina amúgy. Adtak hozzá kábelteket rendesen
felszerelve (gyors-csatik, elektródafogó, testkábel nagy csipesz), valami
pajzsot is, de azt nem használom, meg egy kis salakoló kalapácsot, amin drótkefe
is van. Szerintem barkács célra ennél nem kell több.

> bográcsállványt, virágtartót, kerítést. Már persze gyűlnek az ötletek,
> amihez majd később egy AWI gép kell.

Akkor kell awi gép, ha sokféle rozsdamentes vagy saválló holmi hegesztésébe
szeretnél belevágni. De akkor kell majd gázpalack, nyomáscsökkentő, alkalmas
pisztoly, ívgyújtó-gázkezelő kiegészítés... Én már elég régóta a huzalos módit
használom, úgy érzem, azzal mindent meg lehet oldani. Nyilván automerőművi
saválló csövekhez nem igazán jó, bár ebben se volnék biztos. Ehhez is kell
gázpalack (én corgont használok leginkább, de van tisztán CO2 is), meg
mindkettőre alkalmas nyomáscsökkentő. A gép öreg vacak, de lekezeli a
huzaltolást, lehet kapni pisztolyt (munkakábel), amiben benne van az áramvezető,
a gázvezető, a vezérlés. Nekem 4 méteres van, annyi kell ahhoz, hogy az ember
kényelmesen mindenfélét meg tudjon csinálni.

Vannak mindenféle huzalok, rozsdamenteshez, savállóhoz tisztán argon kell. (A
corgon 85% argon, 15% CO2.)

Kb 100-as körüli áron van inverteres ilyen masina, porbeles huzalt is adnak
hozzá, az is egy lehetőség külsős, nem palackos munkához. Olyat még nem
próbáltam. Szemezek egy ilyennel, mert ami most van, azt nem lehet mozgatni, és
az áramforrás része is elszállt (leégett), most egy galván áramforrásról megy,
amit méréskor dc tápnak is használok.

Ha lesz ilyen gépem, akkor elég ritka dolog lesz, hogy a kézi elektródásokat
bekapcsolom. :-)