[Epitesz-barkacs] Beltérre nyers fa kezelése

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2019. Júl. 10., Sze, 13:11:23 UTC

Sziasztok!
Szia Zsolt!

Mennyire fog zavarni téged, ha beszürkül néhány év múlva?
Ha megnézed egy 50-100 éves ház tetőszerkezetét, láthatod a beszürkülést.
Olyan lesz kezelés nélkül kint.
Egy zárt, de fűtetlen kamrában meg annyira sem roncsolódik.
A hypo viszont alaposan roncsolja. A rajta lévő penészt, gombát is
eltünteti, de csak addig véd, amíg meg nem szárad.
Vagy még addig sem, mert a klór hamarabb eltávozik.
A hyponál a meszelés is jobb.

Ha védeni akarod, akkor valamilyen alapozót vegyél festék boltban. Ha nem
éri UV sugárzás, nem fontos a további kezelés.
Csak akkor, ha kopásnak is ki lesz téve és esztétikailag fog zavarni.

Évtizedekkel ezelőtt lenolajjal itatták át a fát. De attól ragadós marad
egy darabig.

Mennyire lesz párás helyen?
Ha fűtetlen kamra és oda teregetitek a mosott ruhát, akkor érdemes kezelni.

Üdv. Tibi

Horváth Zsolt <hozso_001 at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. júl. 10.,
Sze, 13:20):