[Epitesz-barkacs] Felásott föld tömörítése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Május. 10., P, 09:08:59 UTC

Nekem van egy bevált módszerem, csodálkoztam is rajta, hogy sikerült:

Csömöszölés.

Vízprobléma miatt ki kellett ásni a kerti csapnál, elég mélyen volt.
Vissza a föld, és egy tetőléccel csömöszöltem, igaz, hogy bő félméteres
rétegenként. Úgy, hogy érezzem, felkeményedik már a talaj a tetőléc vége alatt.

A csodálkozás a végén volt: nem volt elég a föld, amit kiástam, oda kellett még
vinni máshonnan.

A jelen szituban talán valami seprűnyél vastagságú dologgal lehetne utólag ezt
elkövetni, esetleg leszedni egy réteget... Addig-addig szurkálni, míg azt nem
érzed, hogy már nem megy bele, felkeményedik. Minél lejjebbi réteget akarsz
tömöríteni, annál vékonyabb anyaggal kell lehatolni. Na jó, azt nem mondom, hogy
fogj egy 10-es köracélt, és azzal szurkáld 1 méter mélyen. :-)

A lényeg, hogy úgy tűnik, az eredeti talajnál is tömörebbre lehet így
tömöríteni.