[Epitesz-barkacs] Felásott föld tömörítése

Karoly Kovacs koka55 at gmx.at
2019. Május. 10., P, 09:54:18 UTC

Az a baj, hogy már nincs meg a cég elérhetősége. De próbálj meg
rákeresni a neten! Nem pesti cég volt, hanem valahonnan a
Bugac-Kiskunság környékéről, amennyire elő tudom kaparni az emlékeket.

Itt van néhány link, "szelelelt tégla" címmel gugliztam őket:
https://www.teglarium.com/szeletelt-tegla
http://www.teglaszelet.hu/szeletelt_tegla_araink.html
https://www.rusztikusteglashop.hu/teglak/szeletelt-bontott-teglak
Nekem olyan van, hogy a kismérető téglákat hoszában szeletelték, úgy,
hogy a hosszú, keskeny oldalak maradtak. Ilyenek:
https://images.maxapro.hu/classified-images/001/041/458/3527985/photo_szeletelt-tegla-orszagos-hazhoz-szallitas_27607982.jpg

Érdemes jóval többet rendelni, két okból:
1. hogy válogathass (szín, stb.), és ízlésesen tudd lerakni - ez nagyon
fontos, mert össze-vissza jönnek, különféle színűek, alakúak;
2. hogy maradjon, ha eltörne később pár darab.
Elég vastagon alá kell betonozni, majd érdemes kültéri flex ragasztóval
felragasztani őket, széles (kb. 1,5 cm-es) fugával. A fugázáshoz durva,
homokos, apró (szitált) murvás, cementes, házi fugát használtam
(kőkemény lett), de készen is kapható ilyen térkő fuga.

Én kb így raktam őket, de százféle variáció lehet:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQFWdFIcJVUdLEM_F6xtOVs5kqDWSCr0IfLbSaAjNdIv8hnQMmqzw

Károly