[Epitesz-barkacs] Szalagparketta felszedés és penészmentesítés

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2019. Május. 13., H, 08:28:04 UTC

Nálunk tavaly szedték fel a régi lamináltat.
80-as években épült ház, az akkori szokás szerint 1 m magasra felemelve a
padlószintet a környező talajszint fölé. Erre a feltöltésre készült az
aljzatbeton, ami alá gondolom men került szigetelés, hiszen pont ezért
emelték ki. A talajpára miatt - amit a laminált gyakorlatilag "légmentesen"
lezárt - csúnyán penészedett alulról. Még valami farontó bogár
(Bányafabogár) is megtelepedett, mert kedvelte a nedves környezetet.
Mindent ki kellett dobni és eltüzelni. Utána a betonra két rétegben kentek
valami MAPEI 3-komponensű, fehér szigetelő anyagot (baromi drága lett
volna, ha nem lpják a fő munkahelyükön ;-) ) ami kimondottan ilyen
párazárási célra van. Utána mehetett az alátétlemez és az új laminált.
Sajnos meg kell csinálni rendesen, mert a penés sórái nagyon
egészségtelenek, nem jó együtt lakni velük :-(

Ilyenkor derülnek ki azok a dolgok, amik miatt a régi ház felújítva nem sokkal
ocsóbb - ha egyáltalán - mint az új építése :-(

Gábor