[Epitesz-barkacs] mész festés

Pataki István iipataki at freemail.hu
2019. Nov. 6., Sze, 19:59:35 UTC

Én ugyan még a múlt évezredben használtam malterhoz, de emlékeim szerint
tisztább, szárazabb élmény volt, mint a hagyományos mészpép, amilyet még
régebben magam is oltottam. Úgy rémlik, a zsákon szereplő utasítás
szerinti mennyiségű vízzel jól összekeverve (talán) egy napig állni
kellett hagyni. Kémiailag ugyanaz, mint a "rendes" oltott mész, csak
éppen nincsen benne az a víz, amitől az pépes lesz. És valóban, sokkal
simábbra lehet keverni, nincsen benne "égett" mész, és nem maradnak
"mészkukacok" sem a pépben.

pi