[Epitesz-barkacs] ezüst lapostető

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Nov. 8., P, 15:21:46 UTC

Érdekes ez a fényvisszaverésesdi.
Szerintem kitörne a légiközlekedésben a parasztlázadás, ha pl a fényes
fémborítások elterjednének. A napfény tükröződne vissza ezerrel....

Vannak helyek a Földön, ahol a fehér vagy nagyon világos tetők terjedtek el.
Láttam ilyeneket a gugli earth segítségével. Meg is lepődtem, de azonnal
érthetővé vált az elhelyezkedés alapján.

Erre a fényvisszaverésre gondolni kéne az építészetben is. Nagy, sík
üvegfelületek roppant zavaróak tudnak lenni pl autóvezetés közben. Gondolom az
se véletlen, hogy az autók üvegei jóideje nem sík, hanem domborított üvegűek. Ha
lenne totál tükrözős tető, és elterjedne, akkor kéne lennie egy előírásnak, hogy
nem lehet sík, csak domború. (Homorú esetén lenne fókusza, ott megsülnének az
arra repülő madarak. :-) )

Mellesleg klímafelmelegedésileg érdekes járulékos hatása lehetne a városok
háztetőinek a fényvisszaverőre cserélése. Jókora területekről van szó, minimum a
helyi klímán sokat változtathatna. Még jobb lenne, ha változtatható lenne,
amikor kell, fényvisszaverő, amikor meg az kell, elnyelő, fűtésre,
energianyerésre használandó lenne.