[Epitesz-barkacs] pincefal állagromlás

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2019. Okt. 17., Cs, 03:53:04 UTC

Az igazán korrekt megodás a nedvesedés okának megkeresése és
elhárítása volna.
Léteznek szigetelő anyagok amiket belülről lehet felhordani, de azokhoz is
kell a falba egy vízszintes szigetelő réteg, mert különben csak felküldöd a
vizet magasabbra, roszz esetben a lakótérbe.
Ha van lábazat a külső talajszint és a pince fölötti födém alja között, ott lehet
körbefurkálni és szigetelni a felszálló nedvesség ellen. Utána készíthető
alatta, a belső oldalon "teknőszigetelés". Így akár porszáraz pincéd is lehet,
csak elég sokba kerül :-(

Gábor

jhidvegi írta 17 Oct 2019  0:14 levelében:

> Én először eltavolitanek minden vízzáró réteget. Utána egy
> darabig üzemeltetnék egy nagyobb páramentesítőt. Ezalatt a
> lejövő anyagokat eltávolítanám. Végül meszelés többször.
> Megfontolható egy cementes ún grúz réteg is, amit a kőnyűvesek
> néha vakolás előtt alkalmaznak.
>
> hjozsi

Üdv

Gábor