[Epitesz-barkacs] pincefal állagromlás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Okt. 17., Cs, 16:05:18 UTC

szepygab at gmail.com wrote:
> Valóban a rendes kőműves úgy dolgozott, ahogy leírtad. Hátránya, hogy
> utána vissza kellett tölteni a földet a szigetelésvédő fal mellé, az
> elég sokáig ülepedett (családi ház építésénél ritka dolog volt a
> döngölőbéka), és akár a fal mellé betonozott járda is megsüllyedt.

Pedig volt akkor is megoldás, már volt is erről szó: egy tetőléccel állva egész
mélyen is hatékonyan lehetett (volna) csömöszölni. Tényleg meglepő: kiás az
ember egy gördröt bármiért, visszatemeti csömöszölve, és kevés lesz a föld, amit
visszatölt.

> Ha kellően állékony volt a talaj ahhoz, hogy ne kelljen jóval nagyobb
> munkagödröt kiásni a rézsü miatt, csináltak olyan fusit, hogy belülre
> került a szigetelés és kívül a talaj zsaluzta a betont.

Hm. Ilyet szerencsére nem láttam még. (Anno nyaranta jó sokszor melóztam
kőnyűvesek mellett segédmunkásként.)