[Epitesz-barkacs] pincefal állagromlás

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2019. Okt. 17., Cs, 17:25:42 UTC

Én nem ajánlom, hogy a téglafalat lebontsd.

Boros pincében tapasztaltam:
A pince boltíves tégla pince. Az alját kibetonozták.
Így könnyebben tisztítható, a hordók könnyebben kiguríthatóak, nem lesznek
földesek közben.

Mivel a pince kifelé lejt, az esetlegesen kifolyó folyadékot a beton
kiviszi az ajtóhoz.
A téglák penészesek, mert egy borospincében jó, ha penészes a tégla.

Amikor megnőtt a páratartalom, a téglák beszívják a lecsapódó párát, a
beton viszont nem.
Emiatt a beton időnként vizes. Szélsőséges esetben a víz tócsaként
megjelent az ajtóban.
Pedig volt a pincének szellőzője.

Szóval, ha lebontod a falat, akkor a betonon lefolyik a lecsapódó pára.
A vakolat valamennyit elszív, de nem annyit mint egy téglafal.
Ráadásul a túlságosan nedves vakolaton kiülnek a különféle sók,
elszíneződik.
Ezen a meszelés sem segít.
Ilyen helyen meg nem ajánlok mást a vakolatra, csak a régi, jól bevált
meszet.

Üdv. Tibi