[Epitesz-barkacs] pincefal állagromlás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Okt. 17., Cs, 17:41:46 UTC

Varga Tibor wrote:
> Én nem ajánlom, hogy a téglafalat lebontsd.

Persze, igaz, a pára. Na de azt ezentúl megoldja máshogy. Szerintem, ha
általános használatú a pince, nem borospince, akkor sokkal jobb, ha száraz a
levegője. Ha meg ez meg van oldva, akkor sok jelentősége nincs annak, hogy miből
van a fala.

Valamint a régi betonok, amiket ilyen helyeken használtak, meg se közelítik
vízzárásilag, párazárásilag pl a panelházak betonját. Szóval simán lehet, hogy
ez a beton is meglehetősen nagy párapuffer tulajdonságokkal rendelkezik, ha per
kiló nem is akkorával, mint egy téglafal.

Érdekesség: a mai zsalukövek rengeteg vizet be tudnak fogadni, igaz, ki is
tudják engedni. Pl egy zsalukőfalra rápisálva egyáltalán nem biztos, hogy le fog
folyni a lé. :-) Ennek ellenére fagyálló a zsalukő.