[Epitesz-barkacs] low-e szkeptikusság

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2019. Sze. 12., Cs, 09:24:13 UTC

Hi,

On Thu, Sep 12, 2019 at 10:56 AM Sandor Szali <szali.sandor at gmail.com>
wrote:

> Ami a durvasag, hogy FELÉre csökken a hőátbocsátás papir szerint egyedul a
> femretegtol, akkor téli estén is érezhetően egy más világ kellene legyen a
> sima sofa ablakhoz képest. A nyári barlang elhagyhatósága az egyértelmu,
> lehet már csak azért is megéri. De érdekelne hogy ki meri meg es hogyan a
> hoatbocsatast. Hivatalosan. Emlekeim szerint tavasszal mértem 1 c fokos
> kulonbseget a ketfajta uveg kozott de az lehet az argon. Ugyhogy szilard
> bizonyitekot meg nem szereztem a hőtükör tavoli infra mukodeserol.

Az, hogy a külső és a belső üvegfelület hőfoka mennyi a két esetben, semmi
információt nem hordoz hővezetés szempontjából, bizonyos U érték alatt már
nem lesz ebben különbség. Ezeknek a dolgoknak megvan a mérési módszertana,
hogy ez mennyire alkalmazható a tényleges használatra, az már más kérdés.

Nyilván nem alkalmazható mindig, de én alapvetően a tájolásnak és az
tetővel (vagy előtetővel) való árnyékolásnak látom értelmét, azzal meg
tudod akadályozni, hogy nyáron a direkt napfényt kapjon az ablak, télen
viszont be tud sütni a nap...

--
Bye,
Auth Gábor (https://iotguru.live)