[Epitesz-barkacs] low-e szkeptikusság

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Sze. 19., Cs, 18:08:55 UTC

Sandor Szali wrote:

> vagy a padló alá a habot?
> De a követ ami van, nem akartam bántani. Marha hideg különben az
> biztos. Igazi hidegburkolat.

Nem kéne, jó az, ha a pincefödémet alulról leburkolod, csak nem kell sehova
párazáró réteget tenni (szerintem).

Ez milyen pince? Hova van kijárata? Szabadba nyíló ajtaja/ablaka van? Mert, ha
az egész a ház alatt van, és oldalról hőszigetelve lenne, akkor az egész
hóbelevanc egy nagy hőkapacitás, puffer lenne. Alkalmas lenne arra is, hogy
begyűjti a nyári meleget, és ősszel innen jön sokáig a hő. Aztán meg jönnek
hirtelen a nyári kánikulák, és innen táplálkozik a hidegpadlós módon a hűtés,
sokáig nem kell klímát bekapcsolni, ha van.

Sokszor hallom, olvasom, hogy a talaj felé hőszigetelnek az emberek. Én meg pont
annak volnék a híve, hogy a talajt, mint hőkapacot, ki kell használni.

Itt pl most is elég jó idő van, sőt, melegebb, mint amiket nyáron próbáltam
csinálni klímával, mert a talajból még jön a hő, és még sokáig fog jönni. (Na
aztán lehet, hogy jön a radon is, de ezt nem tudom kimérni.)