[Epitesz-barkacs] Vízvezeték és csap kérdések

Orbán Mihály minyu at freemail.hu
2020. Ápr. 3., P, 22:05:42 UTC

Szia!

A '70-es évek elején, az akkori divat szerint építettünk  nagyanyáméknál egy fürdőszobát. Az ásott kút mellé készítettünk egy hidrofor aknát, abba ment az ellátó gépészet az akkor nagyon jó Niagara szivattyúval és a 80 lityis tartállyal. Ezt és a fürdőszobát a föld alatt horganyzott cső kötötte össze. Az iparos egy süketnéma férfi volt, akivel nagyon jókat beszélgettem, miközben tanítgatott a szakma titkaira. Rengeteg menetet vágtam 3 tételben, az állítható menetvágójával. Szóval ő a menetes részeket festékkel kente be, arra jött a kóc és így lett összerakva. A horganyzott csöveket pedig betekerte cirka 15 cm széles műanyag szalaggal, ami eredetileg a cukorgyárban a porcukros zacskók alapanyaga lett volna. Állítólag mindenhol így csinálta, sőt mások is. Egy-két éve találkoztam a földalatt levő csővel, mikor a szennyvíz elvezetését átalakítottuk. Kiváncsiságból kitekertem egy kis szakaszon a műanyagot. A cső olyan volt, mintha tegnap vettük volna a vasboltban.