[Epitesz-barkacs] Vízvezeték és csap kérdések

Orbán Mihály minyu at freemail.hu
2020. Ápr. 7., K, 00:21:59 UTC

Én csakis melegítenék, de nem a csövet, hanem a lábasban a kátrányt.
Pár éve gondom volt egy lapostetős nyárikonyhával. Volt egy fél hordó szurkom, egy katlanom, benne egy másra már nem használható, cirka 40 literes üstel.
A szurkot a latlanbva törtem, alágyújtottam és híg folyásig melegítettem, rotyogtattam. Innen hosszónyelű merítő edénnyel fém vödörbe mertük, kötéllel felhúztam a tetőre és ott ellocsoltam. Nagyon hamar megszilárdult. Előtte azonban kaviccsal jól megszórtam, hogy a nep ne okozzon gondot. Így működött atető, míg el nem  adtuk a házat.
Neked akár egy rezsón, vagy egy gázzsámolyon lehetne megmelegíteni, aztán akár ecsettel, vagy valami hasonlóval felhordani a csőre.
Arra vigyázz, ha nyílt lánggal melegíted, nyitott, éghető anyagtól távoli helyen tedd. Robbanni nem fog a gőze, max. belobbanni. Vizet ne használj az eloltásához. Lábas mennyiségűnél elég lehet a hőforrás megszüntetése és a láng elfújása, gond esetén egy lapát homok az oltáshoz. Én a helyedben az olvadt anyag kezemre csöppenésétől jobban félnék. ;-)
Nálam a nagy tételnél sem volt semmi gond. Sem begyulladás, sem fröccsenés. Mikor nagyon rotyogott az üstben, mint ahogy a pokolbéli dolgokat elképzeljük, ;-) egyszerűen zártam egy kicsit a gázcsapon.
Sok sikert!
Ja és ha még fóliázol is, akkor komoly kérdések elé állítod a 2000 év múlva ásogató régészeket, akik kiássák a csövedet.