[Epitesz-barkacs] Szivattyú (búvár?) melegvízhez

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2020. Aug. 6., Cs, 10:08:24 UTC

Hi,

On Thu, Aug 6, 2020 at 11:43 AM Horváth Zsolt <hozso_001 at freemail.hu> wrote:

> Ebben benne van a vám meg minden?

Ha van, akkor nincs benne, de ilyen értékeknél nincs vám.

> (Utána kell néznem, hogy egyáltalán hogy is megy ez a kínából rendelés...
> - ha csak valaki meg nem írja dióhéjban... :D )

Ami linket küldtem, ott megrendeled, megadod, hogy küldjék, kifizeted és
várod.

Úgy szeretném megcsinálni a rendszert, hogy visszafolyós rendszerű legyen.

Mi az a "visszafolyós" rendszerű?

> Vagy ha nem is folyik vissza, akkor is az lenne a lényeg, hogy ne
> szivattyúval kelljen keringtetni a vizet, amikor melegszik, hanem
> gravitációsan.

Drága lesz olyan vastag csővel vinni, hogy működjön gravitációsan, ráadásul
nem fog lefelé melegíteni, tehát ha lenn van a puffer, akkor az nem fog
gravitációsan melegebb lenni, mint a kollektor.

> Ha nincs nap, akkor pedig folyjon vissza a pincébe a pufferbe. Sok,
> kezelhető méretű (max. 2x1m-es) síkkollektor állna a kertben. Meg lenne
> valami melegvíz tartály a házban is. (Tárolni + fűteni a házban.)

Ezt skicceld fel már valahova.

Még nem dolgoztam ki a részleteket, nem tudom, hogy pontosan hány szelep
> lesz, de néhány biztosan kelleni fog. :D Úgyhogy valami típust
> ajánlhatnátok! :D

Mint mondtam, sok esetben nem kell szelep, egy megfelelő helyre tett
szivattyú megteszi, mert a víz nem szeret vékony csöveken csordogálni.

--
Bye,
Auth Gábor (https://iotguru.cloud)