[Epitesz-barkacs] Szivattyú (búvár?) melegvízhez

Horváth Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2020. Aug. 6., Cs, 13:32:34 UTC

  Nevezzük inkább hibridnek a rendszert... :D

  Úgy gondoltam, hogy a kollektorok felső részén lenne egy kicsi puffer, ami a kollektor tetején lenne, hőszigetelve. Csap nyitásával, gravitációsan a kollektor(ok)ból visszafolyna a víz a pincébe, a nagy pufferbe.

  Tehát, ha van napsütés, akkor a kollektorhoz menő csövön lévő a szelep kinyit és a pincében, a nagy pufferben lévő szivattyú feltölti a kollektort a nagy pufferből, majd a szelep lezár, a szivattyú leáll. A kollektor tetején lévő kis pufferben a víz gravitációsan kering körbe, ahogy a nap süti. Ha a napsütés megszűnik, vagy elegendően felmelegedett a kollektorban lévő víz, akkor a csap kinyit és a víz visszafolyik a pincében lévő nagy pufferbe.

  Nem tudom, így érthető-e, hogy mire gondolok. Majd valamikor leskiccelem, most nincs rá időm...

    Horváth Zsolt