[Epitesz-barkacs] Szivattyú (búvár?) melegvízhez

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2020. Aug. 6., Cs, 13:47:37 UTC

Hi,

On Thu, Aug 6, 2020 at 3:32 PM Horváth Zsolt <hozso_001 at freemail.hu> wrote:

>  Nevezzük inkább hibridnek a rendszert... :D

Hát...

Úgy gondoltam, hogy a kollektorok felső részén lenne egy kicsi puffer, ami
> [...]
> kollektor(ok)ból visszafolyna a víz a pincébe, a nagy pufferbe. Tehát, ha
> van napsütés, akkor a kollektorhoz menő csövön lévő a szelep kinyit és a
> pincében, a nagy pufferben lévő szivattyú feltölti a kollektort a nagy
> pufferből, majd a szelep lezár, a szivattyú leáll. A kollektor tetején lévő
> kis pufferben a víz gravitációsan kering körbe, ahogy a nap süti. Ha a
> napsütés megszűnik, vagy elegendően felmelegedett a kollektorban lévő víz,
> akkor a csap kinyit és a víz visszafolyik a pincében lévő nagy pufferbe.

Nyitott rendszerként képzelted el annak minden problémájával? Nem értem
tisztán, hogy mi ennek az előnye ahhoz képest, ha a kollektorok fel vannak
töltve fagy- és forrásálló keverékkel és a pufferedben van egy csőkígyó,
amin keresztül keringteted.

A nyílt rendszeredben hogy fogod hasznosítani a meleg vizet? Azt a vizet
akarod használni, ami keresztül ment a kollektoron?

--
Bye,
Auth Gábor (https://iotguru.cloud)