[Epitesz-barkacs] Szivattyú (búvár?) melegvízhez

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2020. Aug. 6., Cs, 14:38:39 UTC

Hi,

On Thu, Aug 6, 2020 at 4:13 PM Horváth Zsolt <hozso_001 at freemail.hu> wrote:

> "Nyitott rendszerként képzelted el annak minden problémájával?"
>  Igen.

Aham.

Az, hogy nem kell hozzá fagy- és forrásálló keverék.

És a napkollektorok, csövek és tartályok korrózióját hogy oldod meg?
Egyrészt ugye mindig oxigéndús víz kerül a lemezekre, másrészt meg ha
leengeded, akkor meg egy vékony vízréteg borítja majd a lemezeket.

> Bár őszintén szólva, nem tudom, mit használnak erre és hogy mennyiért
> szerezhető be, környezetkárosító-e ha kifolyik stb. Ha filléres és
> környezetbarát dolog, akkor akár fagyállót is használnék.

Nem drága, lebomik, viszont mérgező, de 1-2 decit kellene inni belőle.

  Mivel saját készítésű rendszer lenne, nem biztos, hogy elsőre tömítettre
> sikerül.(Ha a víz kifolyik, hát kifolyik... ha a fagyálló kifolyik, akkor
> nem tudom, mit művel a kertben, pincében, udvaron.)

Nem olyan űrtechnika rendesen tömíteni a csöveket.

Igen. A nagy pufferben lenne a hőcserélőnek használt csőkígyó. Akkora
> puffer kell, hogy a kollektorok feltöltése után is maradjon benne elegendő
> víz. Vagy két nagy puffer. Az egyikben a meleg(ebb)víz, a másikból
> feltölteni a kollektorokat és oda gyűjteni a felmelegített vizet. Aztán, ha
> az első kihűlt, akkor csere.

Nézd, csináld, bár van az a mondásom, hogy ha nem találsz olyan, már működő
dokumentált megoldást, mint az ötleted, akkor az esetek nagy részében nem
azért van, mert zseniális az ötlet.

--
Bye,
Auth Gábor (https://iotguru.cloud)