[Epitesz-barkacs] Szivattyú (búvár?) melegvízhez

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2020. Aug. 7., P, 05:40:11 UTC

Amire gondolsz, leginkább a "drain back" rendszerekre hasonlít. Az olyan,
hogy használaton kívül leüríti a kollektorokat, hogy ne fagyjanak meg,
forrjanak fel.
Kell hozzájuk egy szivattyú, ami a tárolóból felnyomja a vizet a kollektorokba,
mert gravitációsan nem fog feltöltődni. A már légtelen rendszer keringhet
akár gravitációsan is.
Vezérlés kell hozzá, ami gondoskodik arról, hogy a megfelelő
hőmérsékleteknél indítsa el a rendszert. Egyik gyenge pontjának azt látom,
hogy ha nincs szükség a hőre és leereszti a kollektorokból a vizet, azok
simán fel tudnak melegedni akár 200 fok fölé is. Indításkor ebbe nyomja bele
a jóval 100 fok alatti vizet, ami hősokkot okoz a kollektorban.
Nem egészen értem, miért ragaszkodsz ahhoz, hogy a szivattyút a vízbe
merítsd a tarályban. Nyugodtan beiktathatod a tartályba menő valamelyik
csőbe is.

üdv

Gábor