[Epitesz-barkacs] Szivattyú (búvár?) melegvízhez

Horváth Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2020. Aug. 7., P, 10:50:50 UTC

  Szia!

szepygab at gmail.com írta:
>Amire gondolsz, leginkább a "drain back" rendszerekre hasonlít. Az olyan,
>hogy használaton kívül leüríti a kollektorokat, hogy ne fagyjanak meg,
>forrjanak fel.

   Pontosan!

>Kell hozzájuk egy szivattyú, ami a tárolóból felnyomja a vizet a kollektorokba,
>mert gravitációsan nem fog feltöltődni. A már légtelen rendszer keringhet
>akár gravitációsan is.

  Én eddig csak olyat láttam, hogy a szivattyú folyamatosan üzemel, így tartja "fent" a vizet a kollektorokban. Ha a szivattyú leáll, akkor a víz lefolyik. Ezért gondoltam úgy megoldani, hogy ne kelljen állandóan a szivattyúnak menni. (Sok plusz energia.)

>Vezérlés kell hozzá, ami gondoskodik arról, hogy a megfelelő
>hőmérsékleteknél indítsa el a rendszert. Egyik gyenge pontjának azt látom,
>hogy ha nincs szükség a hőre és leereszti a kollektorokból a vizet, azok
>simán fel tudnak melegedni akár 200 fok fölé is. Indításkor ebbe nyomja bele
>a jóval 100 fok alatti vizet, ami hősokkot okoz a kollektorban.

   Ha minden jól megy, lesz napra forgató (iránytartó?) megoldás is. Avval meg lehet oldani a túlhevülést.

>Nem egészen értem, miért ragaszkodsz ahhoz, hogy a szivattyút a vízbe
>merítsd a tarályban. Nyugodtan beiktathatod a tartályba menő valamelyik
>csőbe is.

   Ahogy az indító levélben írtam: fából lenne barkácsolva a tartály, abba kertitó fólia lenne a vízhatlan réteg. Így nem tudok a tartályra csonkot rakni. Vagy bemerül a szivattyú, vagy légteleníteni kell (időnként). (Gondolkodtam automata légtelenítőn is, de egy bemerülő szivattyús megoldás csak egyszerűbb.)

   Horváth Zsolt