[Epitesz-barkacs] Szivattyú (búvár?) melegvízhez

Zsolt epitesz123 at telectronic.hu
2020. Aug. 7., P, 14:06:23 UTC

>   Ahogy az indító levélben írtam: fából lenne barkácsolva a tartály, abba
> kertitó fólia lenne a vízhatlan réteg. Így nem tudok a tartályra csonkot
> rakni. Vagy bemerül a szivattyú, vagy légteleníteni kell (időnként).
> (Gondolkodtam automata légtelenítőn is, de egy bemerülő szivattyús
> megoldás csak egyszerűbb.)

>  Ez a megfogalmazás pedig nem zárja ki, hogy esetleg az esetek "kis
> részébe" essek bele... :D

Nem, de jelentősen csökkenti a megoldhatóságot és egyszerűséget, valamint
ezek kombinációit.
Ezen a megfogalmazáson jót nevettem, és valószínűleg adoptálni fogom, mert
nagyon találó !

Had tegyek én is egy megállapítást :
A kudarc élménye sokkal tovább meg marad mint amennyit a fából vaskarika
hordód olcsóságán nyersz.

Szóval én még mindig nem küzdenék a XXI. században tartály készítésével.
Azt mondod IBC nem fér be, oké.
De 200 literes műanyag hordó (60 cm átmérő) vagy egy 120-200 literes
használt villanybojler már csak befér ?
Az előbbi 6000 Ft, az utóbbi a vastelepen kb.1000 Ft és ez mindjárt
hőszigetelt is.
Ha víz mennyiséget akarsz növelni akkor a fentiek többszörözhetők.
A hordóra lyukat fúrva bele egy 3/4-es tartály csonk és kész. Innentől mehet
rá bármilyen szivattyú.
Sőt a legolcsóbb egy használt fűtés keringtető szivattyú.

Egyébként én sem értem az elgondolásodat! Pedig aztán én is tudok ám
agymenéssel barkácsolni :)

Ha napkollektor és meleg vizet akarsz a házban csinálni, akkor minek a
pincébe levinni a meleg vizet ?

Bevált módszer, hogy a házban lévő villanybojlerbe teszel egy csőspirált és
így nem kell külön tartály sem...
Sőt ha rákeresel a neten egy ember hirdet is ilyet készen.

Már hallom a válaszod: nincs villanybojler a lakásban.. Akkor feladtam :)

Ja még ezt próbáltad ?
https://www.youtube.com/results?search_query=napkollektor+rendszer

Egyikben sincs fa tartály.

zsolt