[Epitesz-barkacs] Szivattyú (búvár?) melegvízhez

Horváth Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2020. Aug. 10., H, 06:45:38 UTC

Zsolt <epitesz123 at telectronic.hu> írta:
>Had tegyek én is egy megállapítást :
>A kudarc élménye sokkal tovább meg marad mint amennyit a fából vaskarika
>hordód olcsóságán nyersz.
>
>Szóval én még mindig nem küzdenék a XXI. században tartály készítésével.
>Azt mondod IBC nem fér be, oké.
>De 200 literes műanyag hordó (60 cm átmérő) vagy egy 120-200 literes
>használt villanybojler már csak befér ?
>Az előbbi 6000 Ft, az utóbbi a vastelepen kb.1000 Ft és ez mindjárt
>hőszigetelt is.

  A vashordókhoz szigetelést kell készíteni. Tehát azzal is lenne elég sok munka. Majdnem, mintha egy tartályt készítenék fából... Fa tartály esetén a szigetelés egyben a falat is adja.
  Bojlert nem lehet a MÉH telepen venni. (Meg semmi mást sem. Nemrég talán pont itt volt ez téma. Hétvégén voltam az egyik helyi telepen, ott is ki van írva, hogy "Haszonanyag értékesítés nincs! Guberálás sincs!" Tehát az olcsó hulladékudvari beszerzés nem működik.)

>Ha víz mennyiséget akarsz növelni akkor a fentiek többszörözhetők.

   Igen, ez  mindenképpen kelleni fog. Minél nagyobb puffert szeretnék.

>A hordóra lyukat fúrva bele egy 3/4-es tartály csonk és kész. Innentől mehet
>rá bármilyen szivattyú.

   Ez rendben is van, de mivel nyílt a rendszer, a hordót valahogyan korróziómentesíteni kellene.

>Sőt a legolcsóbb egy használt fűtés keringtető szivattyú.

   Ilyenem van! Már akartam is kérdezni: ezeket lehet használni nyitott rendszerben is? Tehát nem kavitál vagy ilyesmi?

>Egyébként én sem értem az elgondolásodat! Pedig aztán én is tudok ám
>agymenéssel barkácsolni :)
>
>Ha napkollektor és meleg vizet akarsz a házban csinálni, akkor minek a
>pincébe levinni a meleg vizet ?
>
>Bevált módszer, hogy a házban lévő villanybojlerbe teszel egy csőspirált és
>így nem kell külön tartály sem...

  A bojlerem a pincében van. Mellette pár méterrel van a régi kazán helye, a fűtés csövek csonkjai. Oda szeretnék majd csatlakozni a hőcserélőkkel.

>Már hallom a válaszod: nincs villanybojler a lakásban.. Akkor feladtam :)

  Lásd feljebb.

>Ja még ezt próbáltad ?
>https://www.youtube.com/results?search_query=napkollektor+rendszer
>
>Egyikben sincs fa tartály.