[Epitesz-barkacs] Szivattyú (búvár?) melegvízhez

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2020. Aug. 7., P, 16:36:33 UTC

Horváth Zsolt írta 7 Aug 2020  12:50 levelében:

> Én eddig csak olyat láttam, hogy a szivattyú folyamatosan üzemel, így
>   tartja "fent" a vizet a kollektorokban. Ha a szivattyú leáll, akkor
>   a víz lefolyik. Ezért gondoltam úgy megoldani, hogy ne kelljen
>   állandóan a szivattyúnak menni. (Sok plusz energia.)

>    Ha minden jól megy, lesz napra forgató (iránytartó?) megoldás is.
>    Avval meg lehet oldani a túlhevülést.
Most komolyan: a napkollektorokat akarod forgatni?
Olcsóbb lenne feltenni 1-2 tábal napelemet, és DC szivattyút használni.
Ennek az energiaköltsége nulla, és pont akkor termel villanyt, amikor a
kollektor meleg vizet.

>    Ahogy az indító levélben írtam: fából lenne barkácsolva a tartály,
>    abba kertitó fólia lenne a vízhatlan réteg. Így nem tudok a
>    tartályra csonkot rakni. Vagy bemerül a szivattyú, vagy
>    légteleníteni kell (idÑnként). (Gondolkodtam automata légtelenítÑn
>    is, de egy bemerülÑ szivattyús megoldás csak egyszerñbb.)
Az a tartály nem lesz 2 m-nél magasabb. Olyan önfelszívó szivattyút találni,
ami 2 m-ről felszív nem gond. Ráadásul a tartály nem üres, nem az aljáról
kell felszívni, tehát az még 1 m se lesz.

Üdv

Gábor
http://jokaja.hu