[Epitesz-barkacs] PVC csatornacső hőállósága

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2020. Feb. 18., K, 07:35:30 UTC

Hi,

On Tue, Feb 18, 2020 at 8:24 AM Horváth Zsolt <hozso_001 at freemail.hu> wrote:

> Mire gondolsz? Mármint mitől jobb a síkkollektor hatásfoka? A hőátadás a
> felület növelésével nő. A sörkollektrornak sokkal nagyobb a hőátadó
> felülete, mintha sík lemezből készülne.

Mondom én, hogy cargo-kultusz.

Nem lesz nagyobb a felület és nem kell nagyobbnak lennie, ami foton bejut
az üvegen és elnyelődik benn bármilyen felületen, annak az energiája benn
van a dobozban, nem lesz több energiád a nagyobb felülettel és nem is lesz
nagyobb felületed, mert a fény vetülete ugyanannyi marad. A sörkollektor a
vákuumcsöves kollektor kinézetének a másolata, de síküveg mögött teljesen
értelmetlen. Cargo-kultusz:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Karg%C3%B3-kultuszok

Illetve ezt sem értem: "és kevesebb újrahasznosítható hulladék marad
> utána". A dobozok utána ugyanúgy eldobhatóak a gyűjtőkonténerbe, az üveg
> (vagy polikarbonát) illetve a kollektor háza ugyan az. Miért képződik a
> síkkollektronál kevesebb újrahasznosítható hulladék?

Mert befested a dobozokat feketére gondolom, onnan az nem hulladék, hanem
szemét. A síkkollektor esetén a dobozok újrahasznosíthatóak, mert egyenesen
a szelektívbe teszed.

Egy korábbi e-mailben valaki már számolt egy keveset. Ezen felül mire
> gondolsz?

Arra is és úgy az egészre. Láttál-e például ilyen módon működő rendszereket?

--
Bye,
Auth Gábor (https://iotguru.cloud)