[Epitesz-barkacs] Vasbeton fúrása

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2020. Sze. 14., H, 08:09:19 UTC

Hi,

On Mon, Sep 14, 2020 at 9:41 AM Horváth Zsolt <hozso_001 at freemail.hu> wrote:

> Panel lakásban kellene felfúrnom néhány dolgot egy ismerősömnek. Az egyik
> helyen nagyon elakadtam, valószínűleg vasat találtam el... (kb. 30 percig
> toltam neki, de alig haladtam előre. Ütvefúróval, kőzethez való fúróval.
> Sajna fémhez való csigafúró nem volt nálam.)

Panelbeton néha tud meglepetéseket okozni, ha elkapsz egy combosabb
kavicsot vagy cementes zárványt, szóval nem biztos, hogy vasat kaptál el,
simán lehet, hogy csak keményebb a beton. Rendes ütőerejű fúrókalapács kell
hozzá.

Panelos élményeim között van az, hogy szombat reggel arra ébredtem (és még
több mint százan), hogy valaki kis fúrógéppel próbálja felfúrni a képet és
a száz lakásos épületben pont úgy tűnt, mintha a fejed felett fúrnának:
-
Vrrrrííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííjjjjjjjjjjjjjjjjj...
szünet.
-
[...]
Hosszú szünet, emberünk elment kölcsönkérni egy fúrókalapácsot.
- Tak-tak-tak-tak. Kész.

Még egy kérdés! Én először kisebb lyukat szoktam fúrni, mint amekkora
> véglegesen kell. Viszont most elgondolkodtam, hogy ez jó módszer-e.

Nem, nem jó módszer.

--
Bye,
Auth Gábor (https://iotguru.cloud)